Szanowni mieszkańcy Gminy Nowogard
Uprzejmie informuję, iż w trosce o Państwa zdrowie, zamierzam złożyć wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie
o przyznanie dotacji na usuwanie azbestu.
W związku z powyższym do dnia 24 lutego 2023 r. przyjmować będziemy wnioski na demontaż i odbiór wyrobów zawierających azbest.
Kto może złożyć wniosek?
Właściciele lub współwłaściciele nieruchomości położonych na terenie gminy Nowogard, m.in.:
- jednostki samorządu terytorialnego;
- związki międzygminne;
- osoby fizyczne;
- jednostki sektora finansów publicznych;
- fundacje;
- kościoły i związki wyznaniowe;
- wspólnoty mieszkaniowe;
- spółdzielnie mieszkaniowe;
- Rodzinne Ogrody Działkowe.
Gdzie się zgłosić?
Aby ubiegać się o demontaż i odbiór wyrobów azbestowych należy złożyć wypełniony wniosek wraz z wymaganymi załącznikami w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego, Plac Wolności 1, pok. 5 lub wysłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Nowogardzie, Plac Wolności 1, 72-200 Nowogard.
Wnioski dostępne są:
- w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego, Plac Wolności 1, pok. 5,
- w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Ochrony Środowiska u Pani Anny Stokłos, Plac Wolności 5, II piętro, pok. 207,
- na stronie internetowej poniżej:
- informacja_o_wyrobach_zawierających_azbest.pdf
- oswiadczenie.pdf
- regulamin.pdf
- wniosek azbest.pdf
Do kiedy można składać wnioski?
Wnioski przyjmowane będą: do 24 lutego 2023 r.
WAŻNE INFORMACJE:
- Demontaż i odbiór eternitu będzie możliwy wyłącznie po uzyskaniu na ten cel dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
- Jeżeli WFOŚiGW przyzna naszej gminie środki finansowe to odbioru, transportu
i przekazania do utylizacji wyrobów zawierających azbest dokona firma wyłoniona w trybie zapytania ofertowego. - Właściciele nieruchomości mogą ponieść ewentualnie koszty wynikające z różnicy stawki WFOŚiGW a wyłonionej firmy.
- Koszty zakupu i montażu nowego pokrycia dachowego ponosi właściciel budynku, gmina nie udziela dofinansowania w tym zakresie.
- Przed złożeniem wniosku należy zapoznać się z ,,Regulaminem przyznawania usługi usuwania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie miasta i gminy Nowogard”, dostępnym na www.nowogard.pl w zakładce UWAGA! AZBEST oraz w Biurze Obsługi Interesanta. Szczegółowych informacji i pomocy przy poprawnym złożeniu wniosku udziela:
Pani Anna Stokłos - pracownik Wydziału Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Ochrony Środowiska, Plac Wolności 5, II piętro, pok. 207, tel. 91 39 26 239,
e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 15:30. - Demontaż pokryć dachowych z istniejących obiektów budowlanych zgodnie z prawem budowlanym wymaga zgłoszenia robot budowlanych w Starostwie Powiatowym
w Goleniowie. Kopię zgłoszenia z zaświadczeniem lub adnotacją o braku sprzeciwu ze strony Starostwa należy dołączyć do składanego wniosku. - Przedsiębiorcy mogą składać wnioski o dofinansowanie usuwania azbestu bezpośrednio do WFOŚiGW w Szczecinie - www.wfos.szczecin.pl
UWAGA!
Wnioski dotychczas złożone do Urzędu Miejskiego w Nowogardzie zachowują swoją ważność, nie ma potrzeby składania ich ponownie.
Robert Czapla
Burmistrz Nowogardu